Heli Innala Liekorannassa

ikoni 2Heli Innala: Ikoni
öljyväri ja akryyliväri lastulevylle
51,5 x 56 cm

Olen vuonna 1969 Valkeakoskella syntynyt kuvataiteilija ja asun sekä työskentelen Sastamalassa. Teokseni ovat etupäässä öljy- ja akryylivärimaalauksia ja pastelliliitupiirustuksia.

Työni kumpuavat omasta elämästäni, tunteistani ja muistoistani. Käytän voimakkaita väririnnastuksia, ja maalauskieleni on monesti ekspressiivistä ja hetkellistä. Aihemaailmani ovat usein teemallisia, ja olen tutkinut mytologiaa, väriä, valoa, muistoja, taidehistoriaa, eläimiä ja luonnonaiheita sekä viimeksi lapsuuden kiiltokuva-aiheita ja kitschiä. Vuodesta 1991 olen pitänyt eri puolilla Suomea lukuisia yksityisnäyttelyitä ja ryhmänäyttelyitä sekä osallistunut yhteisnäyttelyihin.

liekoranta 004Olen valmistunut vuonna 1994 Imatran taideoppilaitoksesta kuvataiteilijaksi. Jatko-opintoina olen suorittanut Tampereen ammattikorkeakoulussa Taiteen ja viestinnän osastolla kuvataiteilijan AMK-tutkinnon vuonna 2004, kuvataiteilijan erikoistumisopinnot 2001 ja kuvataiteilijan www-portfolio-erikoistumisopinnot vuonna 2006.

Kuvataidetta olen opettanut Pirkanmaan ja Satakunnan eri opistoissa vuodesta 1998. Valmistuin vuonna 2011 ammatilliseksi opettajaksi.

liekoranta 003
Olen Tampereen taiteilijaseura ry:n jäsen ja Taidemaalariliitto ry:n varsinainen jäsen. Kuulun myös Kuvasto ry:hyn, AvaraTaide ry:hyn ja Vammalan seudun taideyhdistys ry:hyn. Olen ollut perustamassa vuonna 2008 ammattitaiteilijoiden AvaraTaide ry:tä, joka ylläpitää Galleria Rongaa Tampereella. Toimin tällä hetkellä yhdistyksen puheenjohtajana kaudella 2012-2013.

Tiedustelut:
Heli Innala